Retourbeleid

Bij Eroute.nl streven we ernaar om uw winkelervaring zo soepel en bevredigend mogelijk te maken. Als u een product wilt retourneren, neem dan eerst contact met ons op voordat u het terugstuurt. Wij accepteren geen retourzendingen die zonder voorafgaande bevestiging naar ons worden verzonden.

Wij bieden een retour-/omruil- en terugbetalingsbeleid van 14 dagen vanaf de leveringsdatum.

Voorwaarden voor retournering:

  • Het product moet ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin u het heeft ontvangen.

  • Het moet worden geretourneerd in de originele verpakking.

  • Alle geretourneerde producten moeten in verkoopbare staat zijn.

Om een retourzending te verwerken, moeten klanten een aankoopbewijs overleggen en minimaal drie foto’s van het product in de originele verpakking indienen (bijv. voorzijde, zijkant, binnenkant). De specifieke fotovereisten worden bevestigd door ons aftersales-team.

Contactgegevens voor retourzendingen:

Retourneren/Omruilen/Terugbetalen om redenen die niet verband houden met productdefecten:

Indien de retourzending, omruiling of terugbetaling plaatsvindt om persoonlijke redenen die niet gerelateerd zijn aan de productkwaliteit, is de klant verantwoordelijk voor de verzendkosten van de retourzending. Veelvoorkomende redenen hiervoor zijn:

  • Het product voldoet niet aan de behoeften van de klant.

  • De kleur of kwaliteit bevalt niet.

  • Verandering van gedachten.

  • Onjuist product besteld.

  • Product is niet gekocht bij Eroute.nl.

  • Andere redenen die niet gerelateerd zijn aan de productkwaliteit.

Wij staan klaar om u te helpen! Als u vragen heeft over uw retourzending of hulp nodig heeft, neem dan contact op met onze klantenservice.

Terugbetalingsbeleid

Wij streven naar een soepel en eerlijk terugbetalingsproces. Echter, bepaalde voorwaarden kunnen van invloed zijn op het terug te betalen bedrag of de geschiktheid voor een terugbetaling.

Gedeeltelijke terugbetalingen (10%-30%)

Gedeeltelijke terugbetalingen worden verstrekt in de volgende gevallen:

  • Het product verkeert niet in de oorspronkelijke staat.

  • Het product is beschadigd of heeft ontbrekende onderdelen om redenen die niet door ons zijn veroorzaakt (bijv. leveringsproblemen of onderdelen verloren door de klant).

Geen terugbetaling

Er worden geen terugbetalingen verstrekt in de volgende situaties:

  • De bestelling voldoet niet aan onze retourvoorwaarden.

  • Geretourneerde artikelen zijn verloren gegaan omdat de klant een verzenddienst zonder trackingnummer heeft gebruikt.

  • Het pakket is door de vervoerder vernietigd omdat de klant de levering heeft geweigerd (pakketten die bij levering worden geweigerd, worden niet teruggestuurd naar de afzender, maar door de vervoerder vernietigd).

Gebruikelijk terugbetalingsproces

Zodra wij uw geretourneerde artikel hebben ontvangen, duurt het doorgaans 1-2 weken om de retourzending te inspecteren en te verwerken. Als het artikel aan onze retourvoorwaarden voldoet, zullen wij uw terugbetaling zo snel mogelijk verwerken.

  • Terugbetalingen worden binnen 5 werkdagen na verwerking bijgeschreven op uw oorspronkelijke betaalmethode (creditcard/PayPal).

  • Als u uw terugbetaling niet binnen deze termijn ontvangt, neem dan contact met ons op via info@eroute.nl.

Vertraagde of verloren terugbetalingen

Als u uw terugbetaling nog niet heeft ontvangen:

  1. Controleer uw PayPal- of bankrekening opnieuw.

  2. Indien de terugbetaling nog steeds niet zichtbaar is, neem dan direct contact met ons op via info@eroute.nl.

Let op: Sommige banken vereisen extra verwerkingstijd voordat de terugbetaling op uw rekening verschijnt.